Jinekomasti (Erkekte Meme Büyümesi)

Jinekomasti, erkekte, kadın tipi meme büyümesidir. Bebeklikte anneden geçen hormonların etkisi ile, ve ergenlik döneminde hormonların dengelerinin şaşmasından ötürü jinekomasti görülmesi normaldir. Süreç tamamlandığında, jinekomastinin de geçmesi beklenir.

Jinekomasti, aslında gerçek ve yalancı jinekomasti olmak üzere ikiye ayrılır. Gerçek jinekomastide, meme bezi ve kanallarında büyüme söz konusu iken, yalancı jinekomastide yağ doku artışı görülür. Bizlere başvuran hastaların büyük bir çoğunluğunda, yalancı jinekomasti mevcuttur. Bazı ilaçlar, hormonal bozukluklar, kilo alımı, alkol tüketimi de erkeklerde meme büyümesine yol açar. Herhangi bir müdahale öncesinde, hastaların hormon değerleri kontrol edilmiş, gerekiyorsa bir endokrinoloji uzmanına danışılmış ve meme ultrasonu çekilmiş olmalıdır. Tıbben ilaçlarla tedavi edilebilecek bir patoloji saptanması halinde, bu yol izlenmelidir. Cerrahi her zaman en son başvurulacak tedavi yöntemidir.

Jinekomasti ameliyatı genel olarak ikiye ayrılır. Eğer memede yağ artışı baskınsa, meme bezinde belirgin büyüme yoksa, ve deri fazlalığı-sarkması söz konusu değilse, basitçe liposuction yapılarak fazla yağ dokusu alınabilir. Meme başının altında meme dokusunda gerçek bir büyüme söz konusu ise, iiposuctiona ek olarak, meme başının alt kısmında yarım ay şeklinde bir kesi yapılıp, buradaki meme dokusu da çıkarılmalıdır. Şayet deride de gerçekten fazlalık ve sarkma var ise, bu durumda kadınlardaki meme küçültme ameliyatına benzer kesilerle düzeltme gerekmektedir. Hangisinin hastaya uygun olduğuna, muayenede hekim ile birlikte karar verilebilir.

Jinekomasti için yapılan liposuctionda da, güncel teknolojik cihazlardan yardım alınması, ameliyatın daha az travmatik geçmesine ve ameliyat sonrası daha hızlı iyileşmeye olanak sağlamaktadır. Bunun için Vaser, lazer, lipomatik veya j plazma kullanılabilir.

Sadece liposuction yapıldığında, küçük giriş delikleri dışında kesi olmadığından, iz de kalmayacaktır. Diğer ameliyatlar yapıldıysa, seçilen tekniğe bağlı olarak izler değişiklik gösterir. Hangi teknik kullanılırsa kullanılsın, ameliyat sonunda her iki memeye de dren yerleştirilir. Bu drenler genellikle 2 gün içerisinde çıkarılır. Ameliyat sonrası çok fazla ağrı beklenmez. Hastaların 1 gün hastanede yatması ve 1 ay süreyle göğüs korsesi takması gerekir. Basit fizik egzersizler ameliyattan hemen sonra başlanabilir. Göğüs ve kol kaslarını çalıştıran hareketler ise 1. aydan itibaren yapılabilir. Bu ameliyat sonrası da, uygun zamanda uygun sporun yapılması, ameliyatın başarısını arttıracaktır.