Obezite Sonrası Estetik/Post Bariatrik Cerrahi

Bariatrik cerrahi, obez kişilerde kilo verme amacıyla mide-bağırsak sisteminde, genel cerrahlar tarafından yapılan farklı ameliyatlara verilen genel bir isimdir. Son yıllarda tüm dünyada ve ülkemizde sıklıkla vücut kitle indeksine göre kilolu, obez ve aşırı obez olan hastalarda yaygın olarak uygulanmaya başlamıştır. Bu hastalar, ameliyat sonrası hızla kilo kaybettiklerinden, derinin sıkılaşma hızı kilo kaybı hızına yetişememektedir. Ayrıca, obez ve aşırı obez bireylerde deri çok fazla genişlemiş olduğundan, istendiği kadar spor yapılsın, sarkmanın önüne geçilememektedir.

Postbariatrik cerrahi ise, bu obezite ameliyatlarını geçiren hastalarda, vücutta meydana gelen değişikliklerin düzeltilmesine yönelik yapılan ameliyatların genel adıdır. Bu hastalarda temel olarak karın germe, tüm vücut germe, meme dikleştirme, kol ve uyluk germe ameliyatları yapılmaktadır. Hasta bazında değerlendirmeler yapılıp, ameliyatlar seanslar şeklinde planlanmalıdır.

Bu hastalarda vücut şekillendirmeye başlanabilmesi için temel şart, hastanın ideal kilosuna varmış olması ve son 1 yıl içerisinde kilosunu muhafaza etmiş olmasıdır.

Bu hastaların, diğer hastalardan belli başlı farkları vardır. Geçirilen obezite cerrahisinden ötürü bu hasataların sindirim sisteminden vitaminlerin ve minerallerin emilimi bozulmuştur. Bu eksiklik, plastik cerrahi tarafından yapılacak vücut şekillendirme ameliyatları sonrasında yara iyileşme bozukluklarına neden olabilir. Bu nedenle ameliyat öncesinde tüm eksiklikler takviye edilmelidir. Ayrıca bu hastalarda germe ameliyatında fazlalıklar çıkarılmasına karşın, zaman içerisinde tekrar gevşeme ve sarkma meydana gelebilmekte, dolayısıyla ikinci düzeltme ameliyatları gerekebilmektedir.